Variant Mini
Reis verslagen EgJo
Reisverslag Frankrijk-Portugal-Spanje 16-05-2016 tot 18-07-2016
week 2

Maandag 22 mei 2017 (Frankrijk)
Nadat we de camper weer hebben  voorzien van 100 liter water en een schone en lege toilet, vertrekken we weer en rijden nu een beetje van de geplande route af richting de Dordogne. Onderweg komen we langs mooie kastelen. We rijden een beetje de Dordogne in om een bezoekje te brengen aan een zus die ook met haar man nu in de Dordogne op vakantie is. Via hele smalle weggetjes en al kronkelend komen we om 14:00 uur aan in het plaatsje Juillac zij in een vakantiehuisje verblijven. We hebben een gezellige middag gehad en lekker gekeuveld met elkaar.
Na deze gezellige middag zijn we weer verder gereden en komen om 18:00 uur aan op een camperplaats in Perigueux, een mooie stad die we de volgende dag willen gaan bekijken. (NKC Campercontact sitecode 11752)
Dinsdag 23 mei 2017 (Frankrijk)
We zijn vanmorgen in Perigueux geweest om deze oude stad te bekijken. Op een terras een lekkere kop cappuccino koffie gedronken en daarna zijn we vertrokken van de camperplaats.
We gaan naar een camperplaats in Saint Martin de Sescas bij een wijn chateau, genaamd Chateau de Jayle. Het was een vriendelijke ontvangst. We mochten nog diverse wijntjes proeven, die erg lekker waren en we uiteraard hebben gekocht. Ook kregen we nog een bakje vers geplukte kersen uit hun boomgaard cadeau. (NKC Campercontact sitecode 25187)
Woensdag 24 mei 2017 (Frankrijk)
We vertrekken om 10:30 uur en gaan naar een camping in Peyrehorade. Dit is een kleine camping aan een rivier. Maar toen we aankwamen bleek de camping nog gesloten te zijn. De camping ging pas open in juni. We zijn doorgereden naar de plaats Anglet aan de Atlantische kust. De plaats Anglet zit nagenoeg vast aan de plaats Bayonne. Het is hier druk, vanwege het mooie weer, 32 graden. Na veel zoeken, omdat het onduidelijk was aangegeven, komen we bij een camperplaats aan die grenst aan een groot parkeerterrein waar ook diverse campers staan.
Deze parkeerplaats staat nogal vol en de campers staan dicht op elkaar, vandaar dat wij kozen voor de aangrenzende camperplaats waar de campers in een rondje staan en veel meer ruimte hebben. De camperplaats heet Aire de camping-cars de la Barre en ligt aan de havenmond van Bayonne. (NKC Campercontact sitecode 18954)
Donderdag 25 mei 2017 (Spanje)
We rijden om vandaag neer Spanje. We rijden niet over de autoweg, maar willen de N634 langs de kust volgen. Maar in San Sebastian leidde de navigatie ons op een weg die buiten de stad langs de kust behoorlijk steil de berg op ging en erg smal was. Wel wat vreemd, omdat de N634 normaal een goede 2 baans weg is. De weg waar wij op reden werd echter steeds smaller zodat je elkaar nauwelijks kon passeren en het ging steeds hoger de bergen in langs de kust. We hadden wel hele mooie uitzichten maar het schoot niet op. Je kon amper 30 km/uur rijden vanwege de smalle en bochtige weg. Uiteindelijk konden we niet verder, want er stond een bord dat campers en caravans niet verder mochten. We zaten dus duidelijk op de verkeerde weg en konden weer zo’n 15 km  terug rijden naar San Sebastian.
Het was wel een mooie weg met mooie uitzichten, maar niet de goede weg
Om 15:00 uur komen we dan, na de echte N634 gevonden te hebben, aan op een camperplaats in Lekeitio.
(NKC Campercontact sitecode 15190)
Vrijdag 26 mei 2017 (Spanje)
We zijn vanmorgen eerst weer een stuk terug gereden naar de N634 omdat we om bij Lekeitio te komen van de N634 af moesten om naar de kust te rijden. En dat bleek een hele bochtige en steile weg door de bergen te zijn. Wel een mooie weg om te rijden, maar dit schoot ook helemaal niet op, de weg was veel te bochtig. Alles schoof door elkaar in de camper. Om vanaf Lekeitio weer verder te gaan konden we dus of terug naar de N634 of verder op de bochtige wegen door de bergen. Dus toch maar terug naar de N634.

We hebben een stuk over de N634 gereden, een mooie weg, maar deze gaat ook door alle plaatsjes en omdat we naar een camping willen die nogal wat verder weg ligt (de campings zijn hier niet zo dik bezaaid), gaan we een stuk over de snelweg dat schiet tenminste op. In de middag komen we aan op camping Colombres in El Peral. Het is een rustige, kleine en goede camping, met goed sanitair en zelfs een kleine supermarkt.

(ACSI CC camping 17 euro, nr. 2915)
Enkele foto’s onderweg vanaf Lekeitio naar de N634.
Zaterdag 27 mei 2017 (Spanje)
We hebben het heerlijk rustig op camping Colombres. Lekker even relaxen, de apparatuur opladen, camper een beetje schoonmaken en de geplette insecten er af wassen. Vanmiddag gaan we een mooie wandeling in de omgeving van de camping maken. Dit gedeelte van Spanje, het Baskenland, wordt ook
wel “het groene Spanje”  genoemd. Dit is ook goed te zien aan de omgeving, het lijkt net Oostenrijk zo groen en glooiend zijn de bergen. We kijken wel tegen de “Picos del Europa” aan, een bergketen hier achter de kust. Het weer is vandaag niet zo goed. Het is de hele dag bewolkt en het is maar 19 graden. In Nederland is het nu 30 graden