Variant Mini
Reis verslagen EgJo
Reisverslag Frankrijk-Portugal-Spanje 16-05-2016 tot 18-07-2016
week 5

Maandag 12 juni 2017 (Spanje)
We zijn om 10:00 uur weer van de camping vertrokken en rijden over de snelweg door het mooie Andalusië. Deze snelweg is een hele mooie weg om te rijden. Hij slingert mooi over de Siërra Nevada. Je heb prachtige vergezichten en uitzichten op zee. Na deze hele mooie snelweg komen we om 13:00 uur aan op camping Mar Azul in Balerma bij Almeria. Deze camping ligt midden tussen de plastickassen die hier allemaal zijn, maar op de camping zie je hier niets van. De camping ligt wel pal aan zee. Na aankomst gaan we nog een lekkere pizza eten in het restaurant van de camping.
(ACSI CC camping 15 euro, nr. 2942)
De mooie snelweg door de bergen van AndalusiŽ
De plastic ontsierende kassen in Andalusië
Zo weer schoon op de fiets
Dinsdag 13 juni 2017 (Spanje)
We zijn vandaag op de fiets naar Balerma geweest, maar daar was niet veel te beleven. We zijn maar even naar de supermarkt gefietst en hebben wat inkopen gedaan. Daarna, terug op de camping, zijn we lekker met de honden aan het strand geweest. Ze hebben zich heerlijk uit kunnen leven en in de zee gespetterd en gerend. Op de camping hadden ze een hondendouche, dus na het strand de honden lekker afgedoucht. Het is echt een erg goede camping met goede voorzieningen.
Donderdag 15 juni 2017 (Spanje)
We moeten weer langs alle plastickassen naar de grote weg rijden. We hebben een hele mooie tocht over de snelweg gemaakt. De uitzichten waren erg mooi, we hebben daarvan genoten. Na de snelweg hebben we nog een stuk langs de kust gereden ook deze route was erg mooi. Het toeren door Andalusië is grandioos mooi. Je hebt telkens weer erg mooie uitzichten en de natuur is bijzonder. En zo komen we dan om 15:00 uur aan op een camperplaats in Aguilas, genaamd Aria de Autocaravan Tortugamora. Om bij deze camperplaats te komen moet je een heel eind  tussen de plastickassen door rijden en langs vele groene velden met watermeloenen.
(NKC Campercontact sitecode 54376)
Vrijdag 16 juni 2017 (Spanje)
Wij gaan vandaag naar het oude plaatsje Xabia. Onderweg komen we nog langs plassen water waar flamingo’s  in rond lopen. Om 17:00 uur komen we aan op camping El Naraljal in Xabia/Jávea. Hier blijven we het weekend.
(ACSI CC camping 17 euro, nr. 2841)
Zaterdag 17 juni 2017 (Spanje)
We zijn vanmorgen naar het oude Xabia gefietst. Het was erg warm, maar het oude Xabia is leuk om te bezichtigen. Het heeft vele nauwe steegjes waar je leuk doorheen kunt dwalen. In het centrum staat een hele oude kerk uit 1513. Het was al erg warm, maar door dit lopen (met de fiets aan de hand door de nauwe steegjes) hadden we het nog warmer gekregen, dus een terrasje met een koude sangria en een lekker koud pilsje was erg welkom. Terug op de camping hebben we nog heerlijk in het zwembad gezwommen.
Een hele moderne kerk in de vorm van een boot
Het is heel warm, dus een koel pilsje en een koele sangria gaan er wel in (het bier zit wel in een apart glas)