Variant Mini
Reis verslagen EgJo
Reisverslag Frankrijk-Portugal-Spanje 16-05-2016 tot 18-07-2016
week 7

Maandag 26 juni 2017 (Spanje)
We vertrekken vandaag en gaan richting Salou. We rijden een mooie route die ons door de plaatsen Cambrils en Salou leidt. Leuk om deze plaatsen ook eens te zien vanuit de camper in plaats vanuit de bus van Solmar. In Tarragona deed de navigatie rare dingen, met als gevolg dat we in Tarragona straatje in straatje uit zijn gereden. Uiteindelijk komen we om 15:00 uur aan op camperplaats Area 340 El Creixell in Roda de Bara.
(NKC Campercontact sitecode 48059)

(op de camperplaats bleek dat ik de navigatie verkeerd had ingesteld en dat deze daarom straatje uit straat in ging)
Dinsdag 27 juni 2017 (Spanje)
We vertrekken om 10:00 uur en rijden door Barcelona naar de kust, waar we verder een hele mooie weg langs de kust rijden. Deze weg gaat via de bekende badplaatsen zoals Mataro, Calella de Mar, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Blanes enz., met steeds prachtige uitzichten over zee.
Het drukke Barcelona
Hierna rijden we nog het mooiste stuk van deze route vandaag, namelijk de weg die kronkelend en steil langs de kust loopt van Lloret naar St. Feliu de Guixols. Je hebt op dit stuk prachtige uitzichten op zee en de plaatsjes. Soms gaat het naast de weg steil de diepte in, maar het is één van de mooiste routes die we hebben gereden.
Om 16:00 uur komen we aan op camping International Palamos in Palamos en het is warm, 32 graden
(ACSI CC camping 17 euro, nr. 2780)
Woensdag 28 juni 2017 (Frankrijk)
We gaan vandaag de mooie route, de kronkelende kustweg, de N260 in Spanje, die overgaat in de D914 in Frankrijk rijden. Dit is een bijzonder mooie weg om te rijden. We hebben deze al 2 keer gereden van Frankrijk naar Spanje, maar nu rijden we hem andersom, van Spanje naar Frankrijk en dat is toch anders, je rijdt aan de steile kant en de uitzichten op de plaatsjes onderin zijn wat minder mooi omdat je er als het ware boven rijdt. Je ziet ze niet van afstand liggen. Dit is wel zo als je van de Franse kant komt. Dan zie je de plaatsjes al van te voren mooi onderin liggen, maar de route blijft heel erg mooi. Alleen deze keer reden we de route in de regen en het onweerde, dus niet zo mooi als in de volle zon wat we in de ritten hiervoor hadden.
Hier is de oude grens tussen Frankrijk en Spanje.
De oude grenshuisjes staan er nog.
We komen om 16:00 uur aan op camping Le Sainte Marie in Ste. Marie-La-Mer. (ACSI CC camping 13 euro, nr. 2529)
Donderdag 29 juni 2017 (Frankrijk)
Vandaag blijven hier nog en hebben de boel schoon gemaakt. De camper even een schoonmaakbeurt gegeven en wat kleding gewassen. Dus we hebben ons vandaag nuttig gemaakt. In de middag begon het wat te regenen.

Vrijdag 30 juni 2017 (Frankrijk)
We vertrekken vandaag weer en rijden via Beziers, wat een hele mooie stad is met een prachtige kathedraal, naar Agde een plaats aan de kust. We komen na een mooie rustige rit om 14:00 uur aan op camping Les Mimosas in Agde en daar blijven we het weekend.
(ACSI CC camping 13 euro, nr. 2403)
Links een gezicht op Beziers en rechts  de camping in Agde