Variant Mini
2017 EgJo
Reis verslagen EgJo
Reisverslag Spanje-Algarve 01-06-2015 tot 15-07-2015 week 2

Maandag 8 juni 2015 (In Spanje)
Deze trip ging volgens ons routeschema naar Port Leucate, waar we wilden gaan overnachten. Maar vanaf Millau naar Port Leucate ging verrassend snel, zodat we al om 13:00 bij de camperplaats waren. De zon scheen hoog aan de hemel, het was loei warm en de camperplaats had geen enkele schaduwplek. Dus niet lang getreuzeld….doorrijden richting Spanje.
Even met de hondjes naar zee lopen en Milou moet natuurlijk weer direct gaan zwemmen,
Malgrat de Mar was nog maar 135 km van ons verwijderd en het was nog maar 13:00 uur, dus wat doe je dan…Juist doorrijden naar Malgrat de Mar en dat hebben wij dus ook gedaan. Om 16:15 uur kwamen we aan op onze vertrouwde camping Mar I Sol in Malgrat de Mar. De (mede-eigenaar) de oude man, kende ons nog van vorig jaar en vond het leuk dat we er weer waren. Vorig jaar waren we er helemaal alleen, nu stond het voorste deel van de camping al helemaal vol met vaste plaatsen, stacaravans en gewone caravans met voortenten. De eigenaresse zei ons dat dit allemaal Spanjaarden waren die een jaarplek hadden gehuurd. Ze vonden het leuk dat wij er nu ook weer waren.
Hierna op het terras van de camping een lekker pilsje en een kannetje sangria gedronken.
Dinsdag 9 juni 2015 (In Spanje)
Om 09:30 uur zijn we weer vertrokken uit Malgrat de Mar. Omdat we helemaal de kustweg volgen zijn we ook zo naar Barcelona gereden en zijn we niet over de autosnelweg rondom Barcelona gegaan. We dachten dat de kustweg ook wel goed door Barcelona zou gaan……
maar dat was een misrekening.
Onze Navi-Miep heeft ons een groot gedeelte van Bacelona laten zien. Straat in straat uit. 6-baans dan weer 2-baans, linksaf en rechtsaf. We weten nu hoe het verkeer in Barcelona gaat. Ze flitsen, vooral de scootertjes en brommertjes, links en rechts langs je heen. Er is maar 1 devies….rustig blijven en gewoon door- en mee kachelen met de meute dan gaat alles goed.
Omdat we zo kriskras door Barcelona zijn gegaan hebben we behoorlijk tijd verloren en zijn we na Barcelona maar een stuk over de autosnelweg gegaan.

Om 15:45 uur komen we aan op onze uitgekozen camperplaats in de Delta de L’ Ebre bij restaurant Casa de Fusta bij het plaatsje Sant Carles de la Ràpita. Deze delta ligt aan de kust bij de golf de Sant Jordi. Dit is een uitgebreide delta waar veel rijstvelden zijn. Een heel apart gezicht al die rijstvelden. Ja rijst in Spanje....je verwacht het alleen  in de Aziatische landen.
Woensdag 10 juni 2015 (In Spanje)
Omdat we vandaag een rit naar Denia hebben en ook door Valencia moeten, hebben we besloten om een gedeelte binnendoor te rijden en een gedeelte over de autosnelweg zonder tol. We komen dan niet door Valencia, maar gaan er met de autosnelweg omheen dit mede gezien de ervaring van het tijd verlies en de drukte in Barcelona, het zal in Valencia niet veel anders zijn. Verder valt er over deze reisdag niet veel te vertellen.
Om 15:00 uur komen we aan op camping Los Llanos in Denia
Donderdag 11 juni 2015 (In Spanje)
We zijn om 09:45 uur weer vertrokken vanaf de camping Los Llanos in Denia. We gaan nu eerst naar het huis van een kennis van ons. Het is een huis nabij de badplaats Denia en dat moet liggen op de berghelling van de Monta Pega. Het is een behoorlijk steile klim naar het plaatsje El Rafal d’Almunia. Na enig zoekwerk, kwamen we inderdaad aan bij het huis. Het is een heel mooi huis met en mooi uitzicht. Een mooie tuin en een lekker zwembad erbij. Helaas regende het toen wij er waren en er was niemand aanwezig…dus we kwamen voor niets voor een kopje koffie. (maar dat wisten we bij voorbaat         )
Nadat we het huis rondom bekeken hadden zijn we weer doorgereden naar Pabos de Calos een uitstekende landpunt ver in zee, waar we de nacht gaan doorbrengen. Om 16:15 uur kwamen we aan bij de vuurtoren in Pabo de Calos, een gewone parkeerplaats waar het gedoogd wordt om te overnachten met en camper.
Vrijdag 12 juni 2015 (In Spanje)
Vandaag rijden we via een prachtige weg door de bergen richting Almeria, waar we het weekend willen blijven. We rijden nu de provincie Andalusië binnen. De natuur is hier erg mooi, maar ook heel apart. Het doet ons denken aan de woestijn in Judea in Israël. De natuur is hier ook woest, grillig en erg droog.
Onder weg kwamen we langs Texas Hollywood. Dit is de plaats waar in de jaren 60 - 70 de cowboy films werden opgenomen. Ze hebben hier een Western stadje, het bekende fort waar de cavalerie vandaan kwam en een Indianendorp nagebouwd. Er worden hier ook nu nog voorstellingen gegeven hoe het in de films toeging. We hebben hier uiteraard een stop gemaakt. Erg leuk om te zien.
Na een voorstelling te hebben bekeken zijn we weer via een hele mooie route door de bergen van het mooie Andalusië naar camping La Garrofa gereden, waar we het weekeinde gebleven zijn. We hadden hier een pracht plaats, direct vooraan bij zee