Variant Mini
Reis verslagen EgJo
Reisverslag AndalusiŽ - Bretagne 16-05-2016 tot 23-07-2016
week 2

Maandag 23 mei 201 (Frankrijk)
We vertrekken om 09:45 uur van camping Larribal. Via een mooie route gaan we op weg naar St. Cyprien. Daar zijn we om 15:30 uur aangekomen op een mooie camperplaats genaamd Flot Bleu Park. Deze camperplaats bevindt zich pal aan de haven van St. Cyprien.
Dinsdag 24 mei 2016 (Spanje)
Nadat we eerst de vuilwatertank hebben geleegd en nieuw fris schoon water hebben ingenomen, gaan we weer verder en rijden via de mooie kustroute (de D914) door de Pyreneeën naar Spanje. Halverwege staan hier nog de oude grenspost-huisjes.
In Spanje rijden we verder over de mooie, maar steile en slingerende kustroute van San Feliu naar Tossa de Mar. Dat is 22 kilometer lang in de tweede versnelling slingeren langs diepe afgronden. Na een korte klim blijf je grotendeels op dezelfde hoogte en je hebt telkens fenomenale uitzichten. Na deze mooie rit komen we om 16:15 uur aan op een camperplaats in Pineda de Mar.
Woensdag 25 mei 2016 (Spanje)
Na de overnachting in Pineda de Mar. zijn we dwars door Barcelona gereden.
6 rijbanen breed midden in de stad en het was hééél druk. Vooral de scooters en de taxi’s vliegen je van links en rechts voorbij. Het is zaak je baan te houden en brutaal mee te gaan in de stroom. Na Barcelona hebben we de mooie kustweg weer opgezocht en zijn naar Tarragona gereden, waar we om 15:30 uur aangekomen zijn op camping Las Palmeras.

Donderdag 26 mei 2016 (Spanje)
We vertrekken weer om 09:45 uur en rijden weer de mooie weg langs de kust. We doen lekker rustig aan om te genieten van de uitzichten op zee. We kachelen zo naar Peñiscola naar de camping Sol D’Or, waar we tot maandag blijven. Het is een hele rustige camping waar nog niet veel gasten zijn.
Vrijdag 27 mei 2016 (Spanje)
Vanaf de camping Sol D’Or was het maar 10 minuutjes fietsen naar het oude Peñiscola. We zijn hier al wel vaker geweest, maar het oude stadje is steeds weer de moeite waard om te bekijken met al de kleine staatjes en steegjes. Hieronder een foto-impressie van Peñiscola.
het oude Peñiscola met de smalle steegjes